تجهیزات صنعتی

بررسی تجهیزات صنعتی

تجهیزات صنعتی

بررسی تجهیزات صنعتی

تامین وتجهیز صنایع,تامین تجهیزات کارخانه جات صنعتی خرید و فروش ابزاردقیق ,لوله ، آهن آلات ، میلگرد

آخرین مطالب

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

ورق گالوانیزه منظور ورق های آهنی است که پوششی از جنس روی بر سطح آن پوشیده شده است. ورق گالوانیزه با توجه به آنکه از پوشش روی برای آن استفاده شده است، در محیط آزاد زنگ نمی زند.

1-شرکت فولاد مبارکه اصفهان

فعالیت شرکت فولاد مبارکه اصفهان در زمینه تولید انواع ورق فولادی در ضخامت های ۰٫۱۸ تا ۱۶ میلی متر به صورت ورق گرم و سرد نورد شده و همچنین کلاف در سال های اخیر بسیار درخشان بوده است. تولید ورق گالوانیزه در این شرکت به عنوان یکی از اقتصادی ترین روش های حفاظت از خوردگی از ابتدای تاسیس در نظر گرفته شده بود. همان طور که پیش تر نیز ذکر گردید اهمیت تولید این محصول از جهت استفاده بی شمار در صنایعی همچون خودروسازی، ساختمان، لوازم خانگی و صنایع فلزی می باشد.

  • روش تولید ورق گالوانیزه فولاد مبارکه به روش غوطه وری گرم به صورت مداوم بوده که در نهایت ورق تولیدی به صورت کلاف سرد خام تحویل داده می شود.
  • ضخامت این نوع ورق در محدوده ۲-۰٫۲۵ میلی متر و عرض آن ۷۵۰ تا ۱۵۱۰ میلی متر بیان شده است. همچنین قطر داخلی کلاف خروجی ۵۰۸ تا ۶۱۰ میلی متر و قطر خارجی کلاف ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر می باشد.

۲- شرکت صنایع هفت الماس

این شرکت در سال ۱۳۷۵ با هدف تولید انواع ورق فولادی اعم از ورق گالوانیزه و زنگ نزن تاسیس گردید. بهره برداری از خط تولید ورق گالوانیزه در سال های آتی با ظرفیت تولید ۱۰۰۰۰۰ تن آغاز شد. در حقیقت این شرکت حدود پانزده درصد از نیاز بازار فولاد داخلی را تامین کرده و میزان صادرات آن نیز در حدود ۴۰-۲۰ درصد از میزان تولید داخلی می باشد. ضخامت ورق گالوانیزه هفت الماس در محدوده ۰٫۳-۲ میلی متر و عرض محصول تولیدی نیز در محدوده ۱۲۵۰-۱۰۰۰ تن می باشد.

در حال حاضر یکی از با کیفیت ترین ورق های تولیدی در ایران متعلق به کارخانه هفت الماس بوده و مصداق آن نیز دریافت نشان استاندارد ملی و گواهی کیفیت ISO9001 : 2008 برای تولید ورق گالوانیزه می باشد. در حال حاضر هدف این شرکت دریافت گواهینامه های معتبر بین المللی می باشد. همچنین تولید ورق نورد گرم، رنگی و گالوانیزه ضخیم نیز در جهت تکمیل چرخه تولید در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. همچون شرکت فولاد مبارکه، این شرکت نیز به آزمایشگاه های مجهز کنترل کیفیت تولید مجهز بوده و در ارائه خدمات آزمایشگاهی بر روی انواع ورق فولادی و مقاطع بسیار توانمند می باشد. نحوه ارائه محصول توسط این شرکت به صورت رول (کویل) و برش خورده (شیت) می باشد.

    رول (کویل)

  • ضخامت : ۲-۰٫۱۳ میلی متر    عرض : ۱۲۵۰-۶۰۰ میلی متر و وزن حداکثر ۲۵ تن

    برش خورده

  • ضخامت : ۰٫۱۳-۲ میلی متر    عرض : ۱۲۵۰-۶۰۰ میلی متر    طول تا ۳۰۰۰ میلی متر

 3-شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

این شرکت در سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را با هدف تولید ورق گالوانیزه و به روش غوطه وری گرم مداوم آغاز کرد و پس از ۳ سال خط تولید آن به بهره برداری رسید. شرکت امیرکبیر کاشان دارای خط نورد سرد تک قفسه، خط گالوانیزه، خطوط برش عرضی، اسید شویی و بازیافت و … می باشد. از محصولات تولیدی این شرکت در حال حاضر می توان به ورق گالوانیزه، ورق سرد آنیل شده و ورق اسید شویی اشاره کرد. کیفیت محصولات تولیدی این شرکت به چهار دسته تجاری، کششی، کششی عمیق و کششی بسیار عمیق تقسیم می گردد. محصولات تجاری دارای خواص فیزیکی از جمله انعطاف پذیری و استحکام مناسب جهت مصارف عمومی بوده  از موارد مصرف آن می توان به کابینت، کانال، بشکه سازی، لوله سازی، صنعت بسته بندی، مبلمان اداری و … اشاره کرد.

ورق گالوانیزه تولیدی این شرکت به سه شکل کلاف، ورق مسطح و ورق فرم دار تحویل مشتری داده خواهد شد.

    ضخامت کلاف گالوانیزه تولیدی در محدوده ۱٫۵-۰٫۲۵ میلی متر
    ضخامت ورق مسطح در محدوده ۱٫۲-۰٫۲۵ میلی متر
    ضخامت ورق فرم دار در محدوده ۰٫۸-۰٫۴ میلی متر

۴- شرکت ورق خودرو شهرکرد

شرکت ورق خودرو شهرکرد یکی دیگر از شرکت های مطرح در زمینه تولید ورق گالوانیزه در ایران بوده و محصول تولیدی توسط این کارخانه ویژه استفاده در صنعت خودرو می باشد. در حال حاضر ظرفیت تولید این کارخانه به ۴۰۰ هزار تن رسیده است. همچنین ورق تولیدی توسط این شرکت جایگزینی مطمئن برای ورق های وارداتی شناخته شده است. از ویژگی های محصول این شرکت می توان به عدم خوردگی و مقاومت در برابر نمک های محلول در آب، رطوبت و آلودگی هوا می باشد. به دلیل ویژگی های مطلوب آن محصول مناسبی جهت استفاده در بدنه خودرو می باشد چرا که از دوام و پایداری بالایی برخوردار می باشد.

مواد اولیه این کارخانه توسط شرکت فولاد مبارکه تامین گردیده و در صورت نیاز بیشتر از سایر کارخانجات داخلی تامین می شود. به طور کلی ورق گالوانیزه خودرو شهرکرد دارای مقاومت در عین نازکی، فرم پذیری بالا، صافی زیاد و رنگ پذیری می باشد و این ویژگی ها ورق تولیدی را به یکی از با کیفیت ترین ورق های بازار تبدیل کرده است. با توجه به قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد نسبت به محصولات مشابه خارجی تولید خودرو با این ورق سبب کاهش چشمگیر قیمت خودرو تولیدی می گردد.


 

  • وحید درویش

لوله مانیسمان از لوله های پر کاربرد در صنایع است. این لوله به دلیل این که بدون درز است از مقاومت و تحمل بالایی برخوردار است. دلیل آن که بدون درز می باشد، این است که در هنگام تولید از انواع روش های جوش فلزات استفاده نمی شود.

شرکت برتر تولیدکننده لوله مانیسمان در ایران

1- لوله و نورد اهواز

این کارخانه در استان خوزستان و در نزدیکی شهر اهواز قرار دارد. اولین کارخانه در ایران و خاورمیانه است که لوله های بدون درز را تولید کرد. این کارخانه با دستیابی به تکنولوژی Push Bench توانست انواع لوله از جمله لوله مانیسمان اهواز را تولید نماید. این لوله ها از قطر ۰٫۵ اینچ تا ٦ اینچ براساس استانداردهای ASTM , DIN, API و IPS تولید می شوند.

۲- لوله مانیسمان کاوه ایرانیان

این کارخانه اولین تولید کننده لوله بدون درز از بین کارخانجات خصوصی است که توانست لوله مانیسمان را به روش کشش سرد تولید کند. این شرکت  تولید لوله های بدون درز خود را به حدود ۷۵ هزار تن در سال با روش نورد گرم آغاز کرده است. لوله های مانیسمان این شرکت از طرف استانداردهای روز دنیا یعنی در کشورهای آمریکا ، انگلستان و ژاپن مورد تایید بوده است. لوله مانیسمان رده ۴۰ سایز ۵ جز محصولات پر کاربرد در صنعت پتروشیمی ، نفت و گاز است و رده ۲۰ برای گاز کشی داخلی ساختمان بسیار مصرف می شود.

۳- لوله مانیسمان ساوه

این محصول که کاربرد زیادی دارد در ایران بیشتر تا سایز ۲۴ تولید می شوند و سایزهای بزرگ تر از خارج وارد می شود. سایز ۴۲  این محصول نیز در کشور آمریکا ساخته می شود. این محصول را برای خطوط انتقال آب و گاز و نفت به شبکه های خانگی یا صنعتی استفاده می کنند. در برابر حرارت مقاوم است و به نسبت سایر لوله ها قیمت مناسب تر و ارزان تری دارد. اشعه خورشید در آن نفوذ نمی کند و بسیار راحت جوش می خورد. شرکت لوله و پروفیل ساوه ، این محصول را با ضخامت های مختلف در طول ۶ و ۱۲ متری تولید می کند. این لوله ها در سه کلاس سبک و متوسط و سنگین به روش  E.R.W و با تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا که در زیر آمده است تولید می شود.
  DIN 2440- DIN 2441– BS  ۱۳۸۷(L , M , H) –ISIRI  ۳۳۶۰ –ISIRI   ۳۷۶۵

۴- لوله مانیسمان گستر اسفراین

این شرکت نیز جزو تولید کنندگان این محصول است. لوله مانیسمان در رده ۲۰ ، ۴۰، ۶۰، ۸۰ ، ۱۲۰ و ۱۸۰ میلی متری در طول ۶ و ۱۲ متر تولید می شود. لوله مانیسمان ۴۰ را در ساخت برج ها و خطوط آتش نشانی استفاده می کنند. وقتی می گوییم رده منظور ضخامت لوله است.

۵- شرکت فولاد صنعت

شرکت فولاد صنعت قوام در زمینه لوله های مانیسمان تولید کننده و فروشنده توامان با هم است و از سایزهای ۳٫۸ اینچ تا ۲۰ اینچی در رده های مختلف تولید می کند. این محصول فشار و دمای بالا را می تواند تحمل کند و در تاسیسات ساختمانی که به دیگ بخار منتهی می شود از آن استفاده می کنند. این محصول را در صنایع غذایی و همچنین در صنایع دارویی استفاده می کنند.

۶- شرکت پروفیل فولادی اصفهان

شرکت پروفیل فولادی اصفهان که به پروفیل سازی جباری معروف است در نزدیکی شهر اصفهان واقع شده و در زمینه تولید لوله مانیسمان فعال است. این کارخانه بیش از ۳۰ سال در این زمینه فعالبت می کند.  نکته جالب در مورد لوله های مانیسمان این است که تولید آن ها از سایز بزرگ تر به کوچک تر است و سایزهای ۰٫۵ ۰٫۷۵ و ۱ اینچ معمولا  به روش سرد تهیه می شوند. این کارخانه توانسته افتخارات و فعالیت های خوبی را در زمینه صنایع فولادی به ویژه مانیسمان انجام بدهد.

۷- کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد ایران

این شرکت از سال ۱۳۴۲ آغاز به کار کرده است و به صورت سهامی خاص می باشد و نخستین کارخانه ای بود که برای تولید لوله و میلگرد و… در اهواز تاسیس شد. گروه ملی فولاد در حال حاضر سالانه ۱,۴۳۵,۰۰۰ تن فرآورده های فولادی تولید می کنند که حجم بیشتر لوله های مانیسمان بازار ایران از این کارخانه است. این شرکت محصولات خود را با ضخامت و سایزهای مختلفی روانه بازار می کند.

  • وحید درویش

به طور کلی انواع روش تولید لوله فولادی به دو دسته لوله بدون درز و درزدار تقسیم بندی می شوند.

لوله درزدار چیست

لوله درزدار به لوله‌های فلزی گفته می‌شود که در فرایند ساخت آنها از درز جوش استفاده می‌شود و به همین علت به آنها لوله درزدار گفته می‌شود.

روش تولید لوله درزدار به این صورت است که ابتدا ورق فولادی برش خورده و پس از نورد به شکل دایره در می آیند و در مرحله آخر درز به وجود آمده جوش داده می شود

لوله بدون درز  چیست

لوله درزدار یا مانیسمان به لوله‌های فلزی گفته می شود که در فرایند ساخت آن هیچ گونه درز جوشی در طول لوله یافت نمی‌شود و در اصطلاح علمی به آن لوله بدون درز یا لوله سیم لس (seamless) گفته می‌شود.

فرایند ساخت لوله مانیسمان از شمش‌های توپر فولادی است که با روش‌های کشش، غلتک، نورد، حرارت و عبور سمبه از داخل شمش ساخته می‌شود.برخلاف لوله های درزدار، لوله های بدون درز نیازمند تست جوشکاری نمی باشند.لوله های بدون درز برای کاربردهای حساس انتخابی مناسب تر هستند.

تفاوت لوله درزدار و بدون درز

در این قسمت ما تفاوت لوله درزدار و بدون درز را بطور مختصر براتون توضیح می دهیم تا با وجه تمایز این دو نوع لوله آشنا شوید.

تفاوت اول) متریال

این لوله در ابتدا در متریال به کاربرده شده در تولید این محصول می باشد یعنی موادی که در ساخت لوله ها استفاده می شود با هم متفاوت  هستند.

تفاوت دوم ) نحوه تولید

این لوله ها باهم در این است که فرایند تولید این محصولات باهم متمایز است یعنی در هنگام ساخت لوله درز دار از جوشکاری استفاده می شود ولی در ساخت لوله بدون در از جوشکاری استفاده نمی شود.

 

  • وحید درویش

آلیاژ برنج چیست: برنج آلیاژی است که از دو فلز مس و روی تشکیل شده است .برنج از مدتها پیش حتی قبل از تاریخ شناخته شده بود، در آن زمان که انسان هنوز فلز روی را نمی شناخت با ذوب کردن مس همراه با کالامین (سنگ معدن فلز روی) برنج تولید می کرد. برنج یک اصطلاح است که به طیف وسیعی از آلیاژهای مس و روی اشاره میکند. در حقیقت، بیش از ۶۰ نوع مختلف برنج وجود دارد که توسط استاندارد اروپا مشخص شده‌اند.

آلیاژ برنج چیست

با تغییر مقدار روی و مس خواص آن نیز تغیر میکند.با این حال، تمام برنج ها به دلیل سهولت در استفاده ، ارزشمند هستند.و به دلیل نقطه ذوب پایین در ریخته گری استفاده میشوند . با این حال، برای کاربردهای ریخته گری، مقدار بالای روی معمولاً ترجیح داده می‌شود.

آلیاژ برنج

ویژگیهای مهم آلیاژ برنج چیست

ورق برنج دارای هدایت الکتریکی و حرارتی خوبی هستند (هدایت الکتریکی آن می‌تواند به اندازه ۲۳٪ تا ۴۴٪ مس خالص باشد) و در برابر سایش و جرقه مقاوم است. مس داخل برنج (از طریق اثر اولیگودینامیک) خاصیت میکروب‌کشی به آن می‌دهد و باعث استفاده از برنج در وسایل حمام ،وسایل فلزی در بیمارستانها می‌شود.
برنج معمولاً قابلیت چکش‌خواری بیشتری نسبت به مس و روی دارد و تقریباً دمای ذوب آن بین ۹۰۰ تا ۹۴۰ درجه سانتی‌گراد است . البته سختی و نرم بودن آن می تواند با تغییر نسبت مخلوط مس و روی تغیر کند.

با کمترین مقدار روی، برنج‌ها می‌توانند به راحتی سرد کاری شوند، جوش داده و ریخته گری شوند. محتوای مس زیاد نیز به فلز اجازه می‌دهد که یک لایه اکسید محافظ (پاتینا) بر روی سطح خود ایجاد کند که از خوردگی بیشتر محافظت می‌کند، که یک ویژگی ارزشمند در برابر رطوبت است.

برنج به عنوان یک آلیاژ غیر مغناطیسی و کم اصطکاک است، و خواص صوتی آن می توان در بسیاری از سازهای موسیقی برنجی استفاده کرد. معماران نیز ارزش زیبایی برنج را می‌دانند، زیرا می‌توانند از آن در طیف رنگی از قرمز تیره تا زرد طلایی استفاده کرد. برنج رنگی تقریباً زرد دارد که شبیه به رنگ طلا است.

برنج در برابر کدر شدن و لکه‌دار شدن هم مقاومت دارد، یعنی دیرتر اکسایش می یابد. امروزه تقریباً ۹۰٪ از فلزات برنج بازیافت می شوند، چون فلز برنج خاصیت مغناطیسی کمی دارد و به راحتی می توان آن را از فلزاتی که معمولاً با آنها مخلوط می شود جدا کرد. بدین ترتیب برنج جدا شده را دوباره بازیافت می کنند.

ویژگیهای مهم آلیاژ برنج چیست

  • چکش خوار
  • رسانا
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • استفاده در ریخته گری به دلیل نقطه ذوب پایین
  • مقاوم در برابر سایش جرقه
  • دارا بودن خواص ضدباکتریایی
  • مقاومت در برابر کدر شدن و لکه دار شدن

منبع : کاربردهای آلیاژ برنج

برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت پیکاتک  مراجعه نمایید.

  • وحید درویش

لوله پلی اتیلن از جنس پلاستیک انعطاف پذیر میباشد و ویژگی انعطاف پذیری لوله های پلی اتیلن از مزایای مهم این لوله ها میباشد که انها را بسیار مناسب برای فرایند های نصب بخصوص در مواردی که انعطاف پذیری نیاز است مورد توجه قرار میدهد و در چنین شرایطی کاربرد لوله های فلزی اصلا امکان پذیر نیست.
نوع پلی اتیلنی که جهت تولید لوله های پلی اتیلن مورد استفاده قرار میگیرد با پلی اتیلنی که برای تولید سایر مواد پلی اتیلنی مورد استفاده قرار میگیردمتفاوت میباشد. پلی اتیلن در گرید های مختلفی موجود میباشد و هر کدام از این انواع پلی اتیلن جهت کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند.

 لوله پلی اتیلن

لوله‌های پلی‌اتیلن با توجه به مشخصات منحصربفرد خود دارای کاربرد‌های وسیعی در انتقال سیالات در پروژه‌های بزرگ صنعتی می‌باشد که می‌تواند این لوله‌ها ( لوله پلی اتیلن ) را متمایز از سایر لوله‌ها کند. این نوع لوله‌های پلی اتیلن امروزه ایده‌آل‌ترین گزینه برای سیستم‌های انتقال آب، فاضلاب شهری و صنعتی، لوله انتقال گاز ، کاورینگ کابل،لوله‌های آتشنشانی و اطفاء حریق و بهترین انتخاب جهت انتقال آب دریا و دیگر کاربردها در آبهای شور می‌باشد.

کاربردهای لوله پلی اتیلن

 خطوط انتقال محصولات نفتی
خطوط سیالات در فرآیندهای کارخانجات
 خطوط آب سرد برای واحدهای صنعتی (پالایشگاه‌ها ،کارخانجات پتروشیمی و نیروگاه‌ها )
شبکه‌های اطفاء حریق - لوله‌های آتشنشانی
خطوط اصلی پرفشار
خطوط فاضلاب صنعتی
لوله پلی اتیلن در کشاورزی
شبکه توزیع آب
خطوط انتقال آب با سختی بالا و انتقال آب دریا
خطوط تزریق آب پرفشار
لوله لایروبی
قفس پرورش ماهی
خطوط تهویه مطبوع (HVAC)

 

منبع : فروش انواع لوله پلی اتیلن

برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت پیکاتک  مراجعه نمایید.

  • وحید درویش

لوله مانیسمان چیست ؟ لوله بدون درز همانطور که از نام آن پیداست لوله ای بدون درز یا اتصال جوش بر خلاف لوله درزدار  است. این لوله ها هیچگونه اتصال جوشی ندارد و در نتیجه از ساختار و استحکام یکنواخت در بدنه لوله برخوردار هستند. بنابراین لوله بدون درز می تواند در برابر فشار بالاتر ، درجه حرارت بالاتر ، فشار مکانیکی بالاتر  مقاومت کند.
لوله‌های فولادی معمولاً به دو صورت ساخته می‌شوند
1.لوله درزدار 2.لوله بدون درز مانیسمان

کاربرد لوله مانیسمان

این لوله بــراى کاربردهاى مختلــفی در صنعت بکار گرفته مى شــوند به خصوص در مواقعى که فشــار بالا در سیســتم بکار گرفته شــده باشــد استحکام لوله ها جوابگوی فشار های بالا میباشد. در صنایعى مانند ســاخت مخازن تحت فشار، انتقال سیالهای پر فشار و… بکار میرود.

ساخت لوله مانیسمان

برای ساخت لوله فلزی بدون درز یا لوله مانیسمان از استاندارد ASTM به شماره A106 و A53 و همچنین استاندارد نفت و گاز API 5L استفاده می شود. طراحی این لوله با ضخامت متفاوت به دستورالعمل های ویژه ای نیاز دارد که در استانداردها درج شده اند. در برخی از روش های تولید این لوله ها، عملیات حرارتی خاصی باید به کار رود. انتخاب روش تولید لوله مانیسمان بر اساس نیازهای منطقه ای و امکانات کارخانه سازنده تعیین می شوند.

برای تولید لوله مانیسمان، شمش فولادی تا دمای مشخصی حرارت داده می شود و پس از اینکه به دمای لازم رسید، توسط یک سمبه به درون آن فشار معینی وارد شده و شمش فولادی داغ به شکل لوله در می آید.

تفاوت لوله درزدار و لوله بدون درز

  • اولین تفاوت لوله درزدار و لوله بدون درز در مواد اولیه تشکیل دهنده ی آن ها می باشد.
  • دومین تفاوت اصلی آنها در این است که در فرآیند تولید لوله های درزدار از جوشکاری استفاده می شود ولی در تولید لوله های بدون درز از جوشکاری استفاده نمی شود.

منبع : لوله مانیسمان پیکاتک

  • وحید درویش

لوله  درزدار چیست ؟ لوله‌های فولادی معمولاً به دو صورت ساخته می‌شوند

1.لوله درزدار      2.لوله بدون درز مانیسمان

لوله درزدار (Welded Pipe)

لوله درزدار در واقع به لوله هایی اتلاق می شود که در نیتجه فرم دهی و جوش دادن ورق های فولادی با ضخامت ها و جنس های مختلف تولید می شوند.تعداد کارخانه های داخلی فعال در زمینه تولید انواع لوله درزدار فولادی و آهنی قابل ملاحظه بوده و بخش عمده مورد نیاز کشور از این نوع لوله ها توسط کارخانه های داخلی تامین می گردد.این نوع لوله ها با استفاده از ورق و فرم دهی و جوشکاری تولید می‌شوند و که از اقطار کوچک تا بزرگ تولید قابل تولید می باشد.

لوله درز ماهیچه ای 1

مشخصات فنی لوله درزدار

همانگونه که اشاره کردیم لوله های درزدار را با استفاده از ورق سرد تولید می نمایند. خواص مکانیکی و آلیاژ های این شیت های از آن جهت اهمیت دارد که می تواند در رفتار نهایی، میزان مقاومت و آسیب پذیری لوله های ساخته شده با استفاده از این شیت ها تاثیر گذار باشد. برای مثال اغلب در ساخت لوله صنعتی یا درزدار از فولاد نرم استفاده می شود.

ورق های مورد استفاده باید دارای نقطه جوش بالا همچنین باید بدون پیچ و تاب و تنش داخلی در سطح ورق باشند. دیگر مشخصات ورق های مورد استفاده در ساخت لوله های فولادی صاف و عاری بودن سطح ورق از هرگونه پوسته اکسیدی و بدون هیچ گونه نقایص نوردی باشد. لوله های فولادی درزدار تحت استاندارد های API5L ، IPSM-PI-190 ، ASTM A 106 و یا ASTM A 53 تولید و در صنعت پتروشیمی، نفت و گاز کاربرد دارد.

طریقه ساخت لوله درزدار

لوله درزدار طی عملیاتی به شرح ذیل تولید خواهد شد :

  • برش کاری و آماده کردن نوار ورق به اندازه ی محیط لوله ها
  • تبدل ورق به لوله
  • جوش کاری درز لوله
  • براده برداری از سطح جوش
  • تقسیم لوله تولیدی به چندین شاخه مساوی
  • قاب گیری و صاف کاری لوله تولیدی
  • بازرسی و کنترل کیفیت لوله تولیدی

انواع لوله درزدار

مورد استفاده لوله های درز دار در انتقال سیالات با فشار پایین و همچنین انقال سیالات در سایز های بالا تر از 24 اینچ میباشد که عموما به سه روش تولید می گردند:

  • لوله درز ماهیچه ای مستقیم EFW
  • لوله درز جوش به صورت اسپیرال SAW
  • لوله درز مخفی ERW

منبع : لوله درزدار

برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت پیکاتک به آدرس https://pikatak.com مراجعه نمایید.

  • وحید درویش